Čítajú súčasné deti? Majú ešte vzťah ku knihám? Čo preferujú? Mária Babinská urobila anketu medzi dospelými a potom medzi žiakmi 8. ročníka.
Otázka - I. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Čítanie rozvíja celú osobnosť dieťaťa. Ovplyvňuje jeho vnímanie sveta, predstavivosť, kreativitu, emócie, názory, pamäťové schopnosti, pozornosť, vytvára pozitívny vzťah k literatúre. Vďaka knihám dieťa rozumie nielen slovám ako takým, ale aj fungovaniu sveta okolo neho. Mária Babinská oslovila Janu Klenovičovú z Knižnice Ružinov. Čo obľubujú deti v predškolskom veku?
Otázka - II. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Od rána hovoríme o čítaní. Majú súčasné deti vzťah ku knihám? Čo ich baví? Aké žánre sú im blízke? Čítanie pomáha deťom rozvíjať slovnú zásobu, kritické myslenie, ale aj empatiu či sebavedomie. Mnoho detí však dnes číta len z povinnosti, za čo môžu podľa odborníkov aj mobily. Mária Babinská sa zhovárala s Vierou Némethovou z Miestnej knižnice Petržalka.
Otázka - III. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Podľa prieskumu Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania až 40 % pätnásťročných žiakov číta knihy iba preto, lebo musí. Odborníci odporúčajú, aby deti začínali čítaním rôznych publikácií, s rozličným zameraním, či už ide o beletriu, literatúru faktu, až po encyklopédie. Deti tak objavia, čo ich baví. A ak čítajú to, čo ich zaujíma, je pravdepodobnejšie, že si knihy zamilujú. Potvrdila to aj štúdia Scholastic Kids & Family Reading Report. Deväť z desiatich detí vo veku od šesť do sedemnásť rokov v nej uviedlo, že ak si knihu vyberú samy, šanca, že ju dočítajú, je výrazne vyššia. Mária Babinská sa vybrala medzi tretiakov zo Základnej školy Ostredkova 14 v bratislavskom Ružinove.
Otázka - IV. časť
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.