Depo Rendez

Depo Rendez

K dominantným areálom v našom hlavnom meste patrí železničná expozícia v starom rušňovom depe Bratislava Východ. Areál má zaujímavú históriu a úzko súvisí so vznikom železničnej siete v Bratislave. Prvý parný vlak síce prišiel do Bratislavy v roku 1848, ale málokto vie, že prvý oficiálny vlak – aj keď to bol vlak konskej železnice – odišiel z Bratislavy do Svätého Jura už v roku 1840. Vlak konskej železnice končil na Trnavskom mýte v priestore dnešnej tržnice, s tým že budova historickej stanice konskej železnice doteraz stojí na rohu Krížnej  a Legionárskej ulice. Keď sa stavala parná železnica z Viedne cez Marchegg do Bratislavy, končila v dnešnom Múzeu dopravy. Jej pokračovanie smerom do Budapešti dobudovali v roku 1850. K prepojeniu týchto dvoch železníc došlo o 23 rokov neskôr - keď sa konská železnica prebudovala na parostrojnú. Ďalšie podrobnosti o tomto areáli porozprával Miroslavovi  Würflovi dlhoročný člen bratislavského Klubu železničných modelárov - Ivan Halfar...

Depo Rendez Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Možno aj vy máte vo svojom okolí dospelých mužov, ktorým učarovali vláčiky. 

Veď modelári vytvárajú zmenšený svet vlakových súprav už dlhé desaťročia. No vlaky, motorové vozne či lokomotívy v reálnej podobe a v skutočnej veľkosti môžete vidieť v starom rušňovom depe Bratislava Východ. Pre verejnosť je oficiálne otvorené až do polovice októbra...

Autor: Miroslav Würfl

Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame