Už po 31. krát sa na Plavebných dňoch stretli v Šamoríne odborníci – zástupcovia medzinárodných inštitúcií, ktoré sa venujú vodnej doprave, hospodárstvu i prevádzke. Reč bola i o budúcnosti Vážskej vodnej cesty. Táto téma sa vo veľkom diskutovala koncom 90. rokov. Dokonca vodohospodárske podniky, ale i obce a mestá mali veľké plány s novým využitím koryta Váhu. Napríklad pokiaľ ide o vodné dielo Sereď – Hlohovec. Po takmer tridsiatich rokoch sa niektoré projekty možno oprášia. A aj o tom sa hovorilo na spomínaných Plavebných dňoch. Martinovi Jurčovi povedal najprv o možnostiach ekologizácie vodnej dopravy Vladimír Novák, ktorý je predsedom Slovenského plavebného kongresu.
Vážska vodná cesta - I. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Hovoríme o využití našich riek na lodnú dopravu. V našom regióne je reč o Dunaji a Váhu. Dunaj je významná medzinárodná vodná cesta. Váh síce tečie významnou časťou Slovenska, ale doteraz sa veľmi na vodnú dopravu nevyužil. Aj keď boli veľké plány na zavedenie dopravy v 90. rokoch. Martinovi Jurčovi povedal viac riaditeľ sekcie vodnej dopravy Ministerstva dopravy Tomáš Kalina.
Vážska vodná cesta - II. časť
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Veľkou témou súčasnosti je využitie Dunaja aj na regionálnu osobnú dopravu. Pred niekoľkými rokmi sa uvažovalo aj o spojení Bratislava – Šamorín. Myšlienka však narazila na veľkú predimenzovanosť. Dúfajme, že budúcnosť prinesie niektoré realizovateľné projekty.