Bratislavský dopravný podnik nasadil začiatkom augusta do prevádzky hromadnej dopravy nové vodíkové autobusy. Minimálna garantovaná dĺžka ich dojazdu je 350 kilometrov, čo je porovnateľné s dojazdom štandardných vozidiel pri plnej nádrži. Objednávku prvých štyroch autobusov, pričom cena jedného vodíkového vozidla je 610-tisíc eur bez DPH pokryl nenávratný finančný príspevok z eurofondov, ktorý Dopravný podnik Bratislava uzatvoril s Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR. Miroslav Würfl sa o tom rozprával s jeho štátnou tajomníčkou Barborou Lukáčovou.
Nové autobusy na baratislavských cestách - I. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Od 1. augusta premávajú v hlavnom meste úplne nové autobusy na vodíkový pohon. Dopravný podnik Bratislava sa tak stal prvým dopravcom prevádzkujúcim flotilu vodíkových autobusov mestskej hromadnej dopravy na Slovensku. Miroslav Würfl oslovil najprv predsedu predstavenstva bratislavského Dopravného podniku Martina Rybanského.
Nové autobusy na baratislavských cestách - II. časť
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Dopravný podnik v Bratislave zatiaľ nasadil do premávky prvé štyri nové vodíkové autobusy. Na linke číslo 75 spoja Krasňany a Dolné hony. Tento krok môže byť inšpiráciou aj pre ďalšie mestá, kde by sa takéto bezemisné autobusy mohli uplatniť vo verejnej doprave - napríklad v Trnave, Trenčíne, Banskej Bystrici či v Košiciach.