Železničná stanica v Leopoldove bola celé 20. storočie železničnou križovatkou. Schádzajú sa tam trate od Lužianok, Žiliny, od Bratislavy a od Galanty. Aj keď po redukcii dopravy je toho menej, status dôležitého železničného uzla jej zostal. Aj keď už nie je miesto, kde si vedia železničiari čo to opraviť v depe. Matej Motyčka pochádza z Bratislavy, žije vo Vrbovom a pracuje ako rušňovodič na leopoldovskej železničnej stanici. Nakoniec išiel cestou rodinnej tradície a neskôr sa dostal aj k mapovaniu histórie. Martinovi Jurčovi povedal Matej Motyčka aj o svojich začiatkoch.
História železničnej stanice v Leopoldove I. Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Je rušňovodič Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia a jeho najčastejšou trasou sú lokality od Bratislavy po Žilinu. Jeho domovskou železničnou stanicou je však Leopoldov. A tým že, si prešiel niekdajšie pracoviská v Leopoldove, rozhodol sa zmapovať jeho históriu aj pri blížiacom sa budúcoročnom výročí príchodu prvého vlaku do mesta. Martinovi Jurčovi povedal aj o kronike, ktorá sa v tomto depe kedysi nachádzala.
História železničnej stanice v Leopoldove II.
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Ak ste teda pracovali v Rušňovom depe Leopoldov, alebo depách, ktoré sa nachádzali na západnom Slovensku a máte fotografie či spomienky, stačí sa obrátiť na Mateja Motyčku cez jeho profil na sociálnej sieti.