Písal sa 19. júl roku 1909 keď Prešporáci zažili slávnostné spustenie premávky trolejbusov v hlavnom meste. Nový hromadný dopravný prostriedok poháňaný elektromotorom niesol názov Elektrická automobilová linka do Vydrickej doliny. V Bratislave sa o zavedení trolejbusov do mestskej dopravy uvažovalo už od konca 19. storočia. Podľa pôvodného návrhu mala do Vydrickej doliny premávať električková doprava. Z ekonomických dôvodov prišlo rozhodnutie vybudovať trolejbusovú trať. Prvá bratislavská trolejbusová trať viedla z Predstaničného námestia cez Pražskú, Brniansku a Patrónku na konečnú zastávku na Železnej studničke v údolí potoka Vydrica. Celková dĺžka trate bola 5 800 metrov. Replika takéhoto trolejbusu prišla na Železnú studničku aj nedávno - Martinovi Jurčovi povedal o nej Jiří Kovář z Českých Velenic – ktorý dostal nápad vyrábať repliky historických trolejbusov.
História - I. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Jiří Kovář z Českých Velenic dostal nápad vyrábať repliky historických trolejbusov. Podľa fotografií vyrobil vozidlo, ktoré v rokoch 1909 až 1915 jazdilo z mesta až na Železnú studničku. V lete premávali trolejbusy dopoludnia každú hodinu, popoludní každú polhodinu. Zimný cestovný poriadok bol prispôsobovaný poveternostným podmienkam a na prelome rokov 1911/1912 sa zimná prevádzka uskutočnila naposledy. Viac povedal Martinovi Jurčovi nadšenec Jiří Kovář.
História - II. časť
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Pôvodná linka zanikla v roku 1915 - Na svoj návrat do bratislavských ulíc si museli trolejbusy počkať až do júla roku 1941. K skrátenej trase pôvodnej linky spod Hlavnej stanice cez Pražskú na Patrónku pribudla linka od Slovenského národného divadla na Hlavnú stanicu. Cez vojnu sa zrušilo označenie liniek písmenami a začali sa používať čísla.