K 150. výročiu trate Bratislava – Trnava

K 150. výročiu trate Bratislava – Trnava

Dnes je presne 150 rokov odvtedy, čo medzi Bratislavou a Trnavou začala fungovať parná železnica. Železnica spájala päť kráľovských miest – Bratislavu, Jur, Pezinok Modru a Trnavu.  Dovtedajšia konská železnica bola budovaná už tak, aby vyhovovala aj neskoršej parnej prevádzke. A aký bol prvý vlak 1. mája 1873? Pozostával z 12 vozňov a ťahal ho rušeň Nagyszombat nazvaný podľa maďarského pomenovania Trnavy. Jeden z prvých parných rušňov na tejto trati sa volal Pozsony, teda Bratislava. Pri príležitosti tohto 150. výročia vydala Štátna mincovňa Kremnica aj pamätnú mincu. Pokračuje Martin Jurčo.

K 150. výročiu trate Bratislava – Trnava Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.

Pri príležitosti 150. výročia od odchodu prvého parného vlaku z Bratislavy do Trnavy prejde aj počas dnešného predpoludnia pamätný vlak Nagyszombat z Bratislavy do Trnavy a späť. Z bratislavskej hlavnej stanice odchádza o 10.00 a bude zastavovať v staniciach Rača, Pezinok, Šenkvice, Cífer a Trnava. Na spiatočnú cestu z Trnavy sa vydá o 12.45.

Autor: Martin Jurčo

Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame