Už sme v našom vysielaní hovorili o unikátnom vozni Slovenská strela. Jazdil počas prvej Československej republiky medzi Bratislavou a Prahou. V posledných rokoch ho konečne obnovili a tento rok nastúpil na svoju dlhú cestu. Z domovskej Kopřivnice prišiel na niekoľko dní aj do Bratislavy. My sa teraz pristavíme pri niekoľkých príbehoch zo života Slovenskej strely. Pokračuje Martin Jurčo.
Slovenská strela má aj svoj knižný príbeh - I. časť Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Hovorili sme o najlepšom období Slovenskej strely. Do roku 1939 jazdila medzi Bratislavou a Prahou. Potom sa počas vojny prevádzka zastavila. Po roku 1945 vyšiel na trať práve vozeň s označením 002. Ten sa dnes dočkal rekonštrukcie. Po vojne ešte najazdil veľa kilometrov, smeroval do Norimbergu počas procesov s vojnovými zločincami. Aj o tom sa dočítate v knihe o minulosti Slovenskej strely, ale aj o jej reštaurovaní. Spolu s obnovou tohto vozňa sa totiž rodila aj séria dokumentov o rekonštrukcii. Pokračuje Martin Jurčo.
Slovenská strela má aj svoj knižný príbeh - II. časť
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Proces obnovy Slovenskej strely sa teda skončil úspešne. Bez nadšencov by totiž možno doteraz stál kdesi pod prístreškom v kopřivnickej Tatrovke. Jej obnova je pamiatkou na obdobie prvej Československej republiky. Zabúda sa však, že myšlienka zavedenia spojov Slovenskej strely vznikla v Bratislave. Tunajšie riaditeľstvo dráh si totiž tieto súpravy objednalo.