Vedeli ste, že na území niekdajšieho Československa sa zachovala jediná mestská úzkorozchodná električková prevádzka? Je to MHD v Bratislave, presnejšie povedané prevádzka bratislavských električiek. Ostatné elektrické úzkokoľajky sú predovšetkým rôzne priemyselné dráhy a slúžili na príklad v baniach alebo vo veľkých podnikoch.
Nielen tie české, ale aj slovenské zmapoval dopravný publicista Martin Harák z Brna, ktorý sa už roky venuje propagácii dejín železníc na území oboch republík.
Elektrické úzkokoľajky v Čechách a na Slovensku
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
S dopravným publicistom Martinom Harákom z Brna sa rozprávame o nevšednej knihe. Zmapoval všetky úzkorozchodné elektrické železnice na území Česka a Slovenska. My máme v tomto výhodu, pretože okrem Tatranských elektrických železníc máme napríklad aj Trenčiansku elektrickú železnicu. Tá zažíva v súčasnosti svoj turistický návrat.
Martin Jurčo sa Martina Haráka pýtal aj na ďalšie železnice. Napríklad časť knihy, ktorá sa venuje priemyselným železniciam spomína cukrovarskú železnicu v Záhorskej Vsi. Tam Martinovi Harákovi pomohol napríklad aj publicista Tomáš Haviar.
Elektrické úzkokoľajky v Čechách a na Slovensku
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Dopravný publicista Martin Harák z Brna píše nielen o elektrických úzkorozchodných železniciach na území Česka a Slovenska. Jeho bibliografia je dosť rozsiahla. Spomeňme aspoň niektoré knihy: Encyklopédia československých autobusov a trolejbusov, Autobusy Karosa, Karosa Š11 – Legendárny autobus, Autobusy prvej republiky a mnohé ďalšie.