Vedeli ste, že rozvoj ciest na našom území najviac ovplyvnil obchod? Možno sa pamätáte na Jantárovú cestu, ktorej hlavná trasa viedla cez Devínsku bránu a pozdĺž západných svahov Malých a Bielych Karpát. Používala sa aj alternatívna trasa cez Bratislavu a popod juhovýchodné svahy Malých Karpát, popri Dudváhu cez Čachtice a Váhu do Trenčína, odkiaľ vetva pokračovala Vlárskym priesmykom smerom k hlavnému ťahu na Morave. Doprava mala teda historicky dôležitú úlohu pri utváraní Slovenska. Zreteľné je to aj dnes, keď dopravný systém ovplyvňuje ekonomický aj sociálny vývoj. Cesty, ich história, ale aj súčasnosť – práve na tieto témy sa Miroslav Würfl zameral v rozhovore s dopravným analytikom Jánom Bazovským, ktorý si najskôr zaspomínal na cesty z dávnej minulosti...
Rozvoj ciest na našom území najviac ovplyvnil obchod
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Hoci dnes už máme vybudované cesty, ktoré sú modernejšie, pohodlnejšie aj rýchlejšie ako v minulosti, vodiči by sa mali snažiť vždy bezpečne doraziť do cieľa. Štatistiky za vlaňajšok sa ešte sumarizujú, ale v roku 2020 sa na Slovensku stalo celkom 11.875 dopravných nehôd, pri ktorých zomrelo 224 ľudí a ťažko sa zranilo 914 osôb. Najčastejšie zavinili šoféri dopravnú nehodu vtedy, keď sa plne nevenovali riadeniu vozidla a nesledovali situáciu v premávke. Ak nás počúvate za volantom, tak jazdite opatrne! Želáme Vám šťastnú cestu!