Nová etapa dejín našej cestnej siete sa začala rozvíjať po vzniku republiky – teda po roku 1918. Vtedy vznikli nové potreby premiestňovania – centrami sa stali Praha a Bratislava. Význam Budapešti a Viedne klesol. A tak bolo potrebné sa premiestňovať z východu na západ – kým predtým to bolo zo severu na juh.
Dejinami budovania ciest u nás sa venuje historik Michal Ďurčo. Dokonca je aj autorom monografie na túto tému. Martinovi Jurčovi povedal Michal Ďurčo aj o tom – ako sa zmenila celková situácia začiatkom 20. storočia.
Dejiny ciest za prvej republiky I.
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
S historikom Michalom Ďurčom z Historického ústavu Slovenskej akadémie vied sa rozprávame o dejinách našej cestnej siete. Venoval sa rôznym obdobiam a lokalitám. No dôležitým medzníkom bol vznik Československa v roku 1918.
A práve v medzivojnovom období sa začalo premýšľať aj o výstavbe diaľnic. Michala Ďurča sa Martin Jurčo opýtal aj na to – ako tomu pomáhali vtedajšie zákony.
Dejiny ciest za prvej republiky II.
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Michal Ďurčo sa venuje aj viacerých zaujímavým výletom do sveta histórie, no v oblasti motorizmu. Niekedy nabudúce si povieme aj o jeho ďalšej obľúbenej oblasti, ktorú načrtne téma jeho práce: Cestovanie motorovým vozidlom ako voľnočasová aktivita a československé autokempingy začiatkom 60. rokov.