Mnohí žiaci sa už dnes vzdelávajú podľa nových prístupov. Od roku 2026 sa do kurikulárnej reformy zapoja aj ostatné školy. Hlavným cieľom tejto reformy je prispôsobiť vzdelávanie požiadavkám 21. storočia. Otázkou však zostáva, ako sa budúci pedagógovia pripravujú na výučbu podľa nových zásad. Beáta Repíková navštívila Pedagogickú fakultu UK v Bratislave, kde oslovila Martinu Totkovičovú a porozprávala sa s ňou o tom ako viesť výučbu matematiky v materských školách a na prvom stupni základných škôl v súlade s novými vzdelávacími prístupmi.
Ako sa učia učiť budúci pedagógovia? I. Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači. Očakáva sa, že nový systém vzdelávania, curiculárna reforma do ktorej sa už zapojili niektoré školy prinesie lepšie študijné výsledky a spokojnejších žiakov, vytvorí prostredie, kde je učenie nielen povinnosťou, ale aj radosťou. V mnohých školách sa tak už stalo aj vďaka vyučovaniu inovatívnymi metódami. V prvom súkromnom gymnáziu a Strednej a Základnej škole pre žiakov so všeobecným intelektovým nadaním na Bajkalskej ulici v Bratislave – vyučujú matematiku Hainovou metódou. Beáta Repíková sa pripojila k žiakom v triede a pozorovala, ako sa venujú matematike „pri návšteve„ športového alebo kultúrneho podujatia a ako sa sústredili na riešenie optimálnych pozícií sedadiel, aby mali najkrajší zážitok a najlepší výhľad na predstavenie.
Ako sa učia učiť budúci pedagógovia? II.
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Hainova metóda je didaktický prístup k výučbe matematiky, zameraný na rozvoj logického myslenia, priestorovej predstavivosti a tvorivosti žiakov. Využíva vizualizáciu, praktické aktivity a hravé cvičenia, ktoré umožňujú deťom lepšie pochopiť matematické koncepty prostredníctvom skúseností z reálneho sveta. V mnohých školách túto metódu využívajú tak ako aj V prvom súkromnom gymnáziu a Strednej a Základnej škole pre žiakov so všeobecným intelektovým nadaním na Bajkalskej ulici v Bratislave. Spomínaná metóda vyučovania si získala obľubu vďaka svojej efektívnosti pri budovaní pevného matematického základu a pozitívneho vzťahu k predmetu.